Action #18

 Watch

WALK THROUGH A COMMERCIAL STREET, AT IRREGULAR DISTANCES FROM OTHER PLAYERS. STOP AT EACH SURVEILLANCE CAMERA, WATCH IT WATCHING AND TAKE IT’S PICTURE. MAKE THE TOTAL ACCOUNT AT THE END OF THE STREET.

Workshop in Belgrade © Cie Yan Duyvendak

 Oeil pour oeil

MARCHER DANS UNE RUE COMMERÇANTE, SEUL.E OU AVEC D’AUTRES JOUEUR.EUSE.S, À DISTANCES IRRÉGULIÈRES. CHERCHER MÉTICULEUSEMENT TOUTES LES CAMÉRAS DE SURVEILLANCE. SE PLACER DEVANT ELLES, LES REGARDER VOUS REGARDER ET LES PRENDRE EN PHOTO. FAIRE LE COMPTE À LA FIN DE LA RUE.

Be-waak

LOOP DOOR EEN WINKELSTRAAT, ALLEEN OF MET MEERDERE SPELERS, OP ONREGELMATIGE AFSTANDEN. ZOEK SCRUPULEUS ALLE BEWAKINGSCAMERAS OP. KIJK HOE DE CAMERA JOU BEKIJKT EN MAAK EEN PHOTO. VERGELIJK JE SCORE MET DE ANDERE SPELERS.

Personal Accounts

4 Comments

  1. It’s like talking to the cameras with our cameras. I think we confused people, as if we were strange tourists: why on earth would we take photographs from cameras? When I photographed one on the wall of the bank, my camera went black. No image. Just in front of the bank.

  2. Ik tel 23 cameras, op hoogstens 500 meters. Hoe meer cameras ik photographeer, hoe banger ik word. De anderen vertelden me dat de cameras hier privé en niet met elkaar aan een centraal bewakingssysteem verbonden zijn. Maar zijn ze daar echt wel zeker van?

  3. Prolazeći groz glavnu ulicu pokušala sam da foto aparatom zabeležim sto više nazornoh kamera. Do kraja ulice ih je bilo čak 33! Promena fokusa sa prodajnih radnji na kamere napravila je preokret osećanja u meni. Iznenada više ništa nije zabavno.

  4. Fotografisali smo svaku kameru koju smo videli u prometnoj ulici koja je puna radnji. U nekim momentima smo se sretali pa nas je bilo više. Ljudi su se neprestano pitali šta mi to radimo. Osvestila sam ekranizaciju društva i potencijal kamere. Osećala sam se izrevoltirano.

Leave an account

Your email address will not be published. Required fields are marked *