+ version française
Études inachevées de peinture et d’architecture. Prix Extraordinaire de l’Institut du Théâtre Catalan en 1996.

Il travaille avec Thierry Salmon et Xavier Albertí. Entre 1998 et 2001, il dirige General Elèctrica avec Tomás Aragay. Certains de ses spectacles reçoivent des prix de la Critique de Catalogne. En 2008, il commence à créer des dispositifs dans lesquels le public occupe la scène et devient protagoniste. Les spectateurs traversent un dispositif qui les invite à obéir ou à conspirer et, en tout cas, à payer avec leurs propres corps et à s’engager.

Parmi ses spectacles on trouve : Domini Públic (2008), Pura coincidència (2009), Le sacre du printemps (2010) Please, Continue (Hamlet) (2011), Pending Vote (2012) ou RE–présentation (2013). Desplazamiento del Palacio de la Moneda (2014), Numax-Fagor-plus (2014) Ces spectacles ont été présentés dans une vingtaine de pays.

Roger Bernat

Unfinished courses in painting and architecture. Winner of the 1996 Institut del Teatre Extraordinary Award.

He has worked with Thierry Salmon and Xavier Albertí. Between 1998 and 2001 he directed General Elèctrica together with Tomás Aragay. Some of his shows have won Catalan Critics’ Awards. In 2008 he began to create setups in which the audience takes over and becomes centre stage. "Spectators enter a setup that invites them to obey or conspire and, in any case, to pay with their own body and commit themselves wholeheartedly".


His shows include Public Domain (2008), Purely Coincidental (2009), The Rite of Spring (2010), Please, Continue (Hamlet) (2011), Pending Vote (2012) and RE–presentation (2013), Desplazamiento del Palacio de la Moneda (2014), Numax-Fagor-plus (2014) which have been performed in over twenty countries.